Arşiv araştırmasına kim bakar?
Güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmaları, Milli İstihbarat Teşkilatı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve yerel sivil idari birimler tarafından yürütülür. Güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmalarını yürütmekle görevli birimler, kendilerine iletilen taleplerle sınırlı olmak üzere güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmaları yürütür.
Sağlık Bakanlığı arşiv araştırmasını kim yapar?
Arşiv araştırması sırasında Sağlık Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü’nden soruşturma altında olup olmadığınıza dair bilgi ister. Emniyet Genel Müdürlüğü kurumlara yazar, bilgileri toplar ve Bakanlığa iletir.
Güvenlik ve arşiv araştırmasında aileye bakılır mı?
İlk kez girdiğiniz kurum “sınıflandırılmamış” ve “askeri veya kolluk kuvvetleriyle” hiçbir ilgisi olmayan bir kurumsa, büyük olasılıkla yalnızca arşiv araması yapılacaktır. Bu durumda, eşe hiçbir şey verilmeyecektir. Yani, örneğin, bir mahkeme katibi veya düzenli bir gelir idaresi görevlisiyseniz, endişelenecek bir şeyiniz yoktur.
Arşiv araştırması kimleri kapsıyor?
Arşiv araştırması, memuriyete ilk kez giren veya memuriyete yeniden başvuran kişiler üzerinde yapılır. Bu araştırmanın bir parçası olarak kişi hakkında bazı bilgiler incelenir. Arşiv araştırması kolluk kuvvetleri tarafından yapılır. Ayrıca, işe alım sırasında kamu kurum ve kuruluşlarının çalışanları üzerinde de arşiv araştırması yapılır.
Sevgiliyle otelde kalmak memurluğa engel mi?
03.06.2022 tarihli ve 31855 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Güvenlik Soruşturmaları ve Arşiv Araştırmaları Yapılmasına Dair Yönetmelik”e göre, bir kişinin sevgilisiyle birlikte otelde kalması, karşılıklı serbest iradesi varsa güvenlik soruşturması yapılmasına engel teşkil etmemektedir.
Arşiv araştırması kaç ay sürer?
Eski Güvenlik Soruşturması Yönetmeliğinin 12. maddesi şu şekildeydi: “Arşiv araştırması sonuçlarına en geç 30 iş günü, güvenlik soruşturması sonuçlarına ise yetkili mercilerin talebi almasından itibaren 60 iş günü içinde cevap verilir.”
Memurluk arşiv araştırmasında nelere bakılır?
Arşiv araştırması: Kişinin devlet polis kayıtlarına göre aranıp aranmadığını, sabıka kaydının bulunup bulunmadığını, kamu görevi yapmasını engelleyecek bir sabıka kaydının bulunup bulunmadığını tespit etmek amacıyla kayıtlar üzerinde yapılan incelemedir.
Arşiv araştırması 3 madde nedir?
Kanunun 3. maddesinin 1. fıkrasına göre, “Kamu hizmetine veya kamu görevine ilk defa atanan veya tekrar atanan kişiler hakkında, statülerine veya görevin niteliğine bakılmaksızın arşiv araştırması yapılır.” Varlık ve bütünlükleri, iç ve dış menfaatleri ve belgeleri zarar görebilir veya tehlikeye girebilir.
Sabıka kaydı olan hemşire olabilir mi?
Birçok hemşirelik okulu, kabul süreçlerinin bir parçası olarak sabıka kaydı kontrolü gerektirir. Bazı okullar, sabıka kaydınız nedeniyle sizi kabul edemeyebilir. Ancak, silinmiş bir kayıt genellikle hemşirelik okulu tarafından görülemez. 22.04.2024Birçok hemşirelik okulu, kabul süreçlerinin bir parçası olarak sabıka kaydı kontrolü gerektirir. Bazı okullar, sabıka kaydınız nedeniyle sizi kabul edemeyebilir. Ancak, silinmiş bir kayıt genellikle hemşirelik okulu tarafından görülemez.
Arşiv araştırmasında internet geçmişine bakılır mı?
Yukarıda belirtildiği gibi, güvenlik soruşturması internet geçmişini incelemez. İnternet geçmişi kişisel veridir. Bu konuda herhangi bir adli soruşturma yapılmamıştır ve kararın sulh ceza hakimi tarafından verilmesi gerekir. Aksi takdirde, kişinin internet geçmişine hiçbir şekilde erişilemez.
Güvenlik soruşturmasında eşin ailesine bakılır mı?
7315 sayılı Güvenlik Soruşturmaları ve Arşiv Araştırmaları Kanunu ile aileye yönelik soruşturmalar tamamen engellendi. Yakınlarına artık bakılamıyor.
Arşiv araştırmasında mesajlara bakılır mı?
WhatsApp yazışmaları ve güvenlik soruşturması Bu nedenle WhatsApp yazışmaları; “Cumhuriyet Savcılığı ve MİT, Emniyet İstihbaratı gibi kolluk kuvvetleri ve istihbarat birimleri” tarafından takip edilemez. WhatsApp ve güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmaları konusunda endişelenmeyin.
Arşiv araştırması olumsuz gelir mi?
Kanuna göre ceza kovuşturması başlatmama kararı kamu hizmetine engel teşkil etmemektedir ancak uygulamada FETÖ soruşturmalarında ceza kovuşturması başlatmama kararı durumunda bile güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının sonuçları bazen olumsuz olabilmektedir. Böyle bir durumda kararın tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içinde idari şikayette bulunulması gerekmektedir.
Arşiv araştırması hangi ilde yapılır?
MADDE 10 – (1) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması; a) Millî İstihbarat Teşkilatı, b) Emniyet Genel Müdürlüğü, c) Mahalli mülkî idare amirleri tarafından yapılır.
Babanın sicili çocuğu etkiler mi?
Güvenlik soruşturmalarında “genel kural” ailenin hiçbir etkisinin olmamasıdır. Pratikte, arşiv araştırmasında; suç kaydı, mahkeme davaları, işlenen suçlar veya aile üyelerinizle ilgili istihbarat bilgileri en ufak bir engel teşkil etmez.
Arşiv sorusturmasinda neye bakılır?
Arşiv araştırması: Kişinin devlet polis kayıtlarına göre aranıp aranmadığını, sabıka kaydının bulunup bulunmadığını, kamu görevi yapmasını engelleyecek bir sabıka kaydının bulunup bulunmadığını tespit etmek amacıyla kayıtlar üzerinde yapılan incelemedir.
Arşiv araştırması sonucuna nereden bakılır?
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının sonuçlarını öğrenmek için çalışmak istediğiniz kurumun en merkez ofisine dilekçe göndermeniz gerekmektedir. Güvenlik soruşturmaları kurumların özel değerlendirme komisyonları tarafından yürütülür. Bu komisyonlar kurumun en üst düzey yetkililerini içeren özel komisyonlardır.
Arşiv araştırması olumsuz olanlar ne yapmalı?
Arşiv araştırması sonucu olumsuz çıkan vatandaşların; bu incelemenin hukuka aykırı olduğunu ve neden durdurulması gerektiğini açıklayarak yetkili idare mahkemesine başvuruda bulunmaları, ayrıca güvenlik soruşturmasının olumsuz sonuçlanması nedeniyle idari işlemin iptali davası açmaları gerekmektedir.
Arşiv araştırması süreci nasıl işler?
Arşiv araştırması, kişinin hangi suç kaydına sahip olduğunu ve mahkeme kararı olup olmadığını açıkça inceler. Arşiv araştırması, kamu görevlileri için yapılır. Arşiv araştırması, kamu görevlisi olacak kişinin daha önce kamu kurum ve kuruluşlarına zarar verip vermediği hakkında bilgi sağlayabilir.